PROJEKT RAMPS - VIP III. - dočasně pozastaven

Tento projekt je zaměřen na rozvoj školních poradenských pracovišť, podporuje zavádění školních psychologů a školních speciálních pedagogů na 140 zapojených školách v celé ČR. Díky finanční podpoře z evropských strukturálních fondů, z Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost a za finančního přispění MŠMT se do výchovně vzdělávacího procesu mohou zapojit potřební specialisté. S jejich pomocí se daří překonávat rizika ve vzdělávání, se kterými se na školách můžeme setkat. Mezi nejzávažnější rizika patří školní neúspěšnost žáků, nedostatečné možnosti v péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami a sociokulturní odlišností. Práce s tzv. riziky zahrnuje preventivní přístup k problematice, který vyžaduje vysokou odbornost pracovníků školního poradenského pracoviště. Včasné odhalování rizik a cílená práce s těmito riziky jsou důležitými tématy projektu, která mají vést k efektivnímu školnímu poradenství a ke zlepšení sociálního klimatu ve školním prostředí.

Na základní škole J.A. Komenského působí v rámci projektu školní psycholožka Mgr. Lucie Buřilová.

Činnost školního psychologa ve škole je samostatná poradenská činnost, která poskytuje komplexní služby žákům, jejich rodičům a pedagogům a vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízení. Školní psycholog spolu s výchovným poradcem tvoří školní poradenské pracoviště.